Experimenteren voor verwondering

De ontwerpers en makers van DROPSTUFF MEDIA initiëren regelmatig nieuwe projecten die de volgende eigenschappen als gemene deler hebben: experiment, publieke experience en publieksparticipatie, nieuwe technologiën en artistieke digitale content. Meestal doen we dat in samenwerking met anderen: ontwerpers, kunstenaars, musea, hogescholen en universiteiten, enzovoort. Omdat we van elkaar kunnen leren.

Ambitie
We houden ervan om dingen te bedenken waarvan iedereen roept dat het onmogelijk is of té ambitieus. bijvoorbeeld een volledig geprojecteerde tentoonstelling van 1000 m2, een vijftien meter breed LED-scherm plaatsen op de kade in Venetië of twee iconische pleinen in verschillende steden te verbinden door een live virtual reality verbinding. Daar begint voor ons de uitdaging om vernieuwende stappen te zetten.

Verwondering
Daarbij gaat het ons altijd om verwondering te creëren bij een publiek door verhalen te vertellen. Niet om technische vernieuwing per sé.

De projecten op deze pagina geven een indruk van wat we de afgelopen jaren allemaal hebben gedaan.